Szervezeti kultúra. Hitelesség kint és bent.

A Szervezeti Színháznál hisszük, hogy amit a szervezetek az ügyfeleik felé szeretnének kommunikálni és tükrözni termékeikkel, illetve szolgáltatásaikkal, azt mindig először a szervezeten belül kell megvalósítani, és csak utána lesz az ügyfelek számára is érezhető.

Találkoztál már az alábbiakhoz hasonló jelenségekkel egy szervezeten belül?

  • A falra írt értékek a falon maradnak, a mindennapi munka során nincsenek jelen.
  • Jelentős különbség érezhető a között, amit a szervezet kifelé mutat, és ami a benti valóság.
  • A vezetői attitűdre az uralkodás és a védekezés jellemző, ami ijesztő, és nem sarkall együttműködésre.
  • A folyosói forrongó pletykálás a mindennapi munkahelyi élet része. A megbeszéléseken általános az egymásra mutogatás.
  • Az ügyfélkezelés távol áll attól, amit a cég gondol magáról, és amit a kommunikációval el akar hitetni ügyfeleivel.
Kultúraváltás

Ha találkoztál már ezekkel a problémákkal, és szeretnél rajtuk változtatni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot minél előbb!

Egy kultúraváltási folyamat elején a Szervezeti Színház a következőket vizsgálja meg:

  • Milyen valós, de bújtatott értékek vannak jelen a szervezeti kultúrában, ezek milyen viszonyban vannak azokkal az értékekkel, melyeket a falra vésve hirdetnek, és hogyan lehet ezeket közelíteni egymáshoz.
  • Milyen értékeket szeretne a cég képviselni az ügyfelek felé, és ezek mennyire vannak jelen a szervezet belső működésében.
  • A bújtatott és elvárt értékek viselkedés formájában hogyan jelennek meg a mindennapi működésben a vezetőknél és a dolgozóknál.
  • Mit jelképez a márka az ügyfelek felé, és mit mutat befelé a szervezeti márka a munkatársak számára.
  • Azonos értékeket jelképez kint és bent a szervezet? Ha nem, akkor hogyan lehet összekapcsolni őket?

A szervezeti értékek és viselkedési minták feltérképezéséhez, leültetéséhez és éltetéséhez elengedhetetlen az érzelmek bekapcsolása.

A szervezeti EQ bekapcsolása nélkül nem érhető el valós, a munkatársak viselkedését befolyásoló változás.

Általa elérjük, hogy a szervezet tagjai maguk is akarják a változást, és tevékenyen vegyenek részt benne. Így a belső hitelesség lesz az ügyfelek felé megvalósuló hiteles kommunikáció alapja.

Ha kíváncsi vagy, hogyan működik mindez a gyakorlatban, olvasd el egy konkrét munkánk alapján készült esettanulmányunkat, vagy kérd ingyenes, egyéni konzultációnkat most!